Akuten

Äntligen kom dagen jag skulle vara ledig, efter sex dagar på raken är man inte fräck. Det börjar med att jag vaknar INNAN kotten och det var strax efter åtta. Snacka om besvikelse. Vid nio är vi båda på gång upp för att klä på oss och på gång ner mot våran lilla Konsum. Vi skulle få besök och det var beställt frukost. Det blev köpt massa gott, som nybakat ciabatta, skinka, färska grönsaker melon ja massa gott. Sen traskade vi hem igen i värmen. Hunden var bra varm efter våran promenad så jag svalkade honom med massa vatten jag hällde över honom. Besöket uteblev då det drog ut på tiden innan dom skulle komma. Hade dels ingen lust att bara sitta hemma och vänta på att dom skulle komma. Men istället fick jag tyvärr åka till akuten med kotten. Han hade cyklat in i en container och fått styret i ljumsken så tårarna sprutade åt alla håll å kanter. Tröstade så gott det gick och försökte att avleda det onda med att vi skulle fika och äta lite gott. Bara det att så fort kotten satte sig ner eller skulle lägga upp benen på soffan gjorde det så ont på honom så då sprutade tårarna igen. Fy vad maktlös man är när dom har så ont. Mitt lilla hjärta vad ont han hade. Vi tog oss mot tåget och åkte till Kungsbacka för att besöka akuten där. Läkaren konstaterade att det inte var något allvarligt vad han kunde se utan att mjukdelarna i ljumsken hade fått sig en ordentlig smäll och var bra svullna. Han ordinerade panodil/Ipren för det onda och stillhet. Ja stillheten kan man diskutera, inte så stor chans att det blir det tänkte jag. Kotten skulle ha ont i några dagar och han fick själv avgöra vad han kunder göra o inte. Så nu hoppas vi på att det onda är helt borta tills på lördag då vi åker. Mitt lilla hjärta skall då råka ut för allt. 

Kommentera här: